Forum Football Manager

Wszystko o naszym ukochanym Fm'ie

Ogłoszenie

WITAMY !!! Prosimy o rejestrowanie się na forum, gdyż tylko zalogowani użytkownicy mogą przeglądać stronę.

#1 2008-01-28 17:15:05

Po_

Cezar

Zarejestrowany: 2008-01-27
Posty: 15
Punktów :   

Zasady HC w FM 08

Zasady gry hardcore dla Football Managera 2008:

1. Rozpoczęcie gry: Zaczynamy wyłącznie z najniższej klasy rozgrywkowej dostępnej w danym kraju (Polska: 2. liga, Szkocja: Division 3, etc.). Przy ustawianiu profilu menedżera obowiązkowo ustawiamy doświadczenie jako "Automatyczne".

- bazę danych warto ustawić co najmniej na medium, gdyż przy małej bazie danych może zabraknąć zawodników chętnych do przejścia do naszego klubu, zwłaszcza w Anglii, a to ze względu na błąd FM 2008 z wczytywaniem zawodników z klubów nieligowych;

2. Gramy w FM 2008 tak, jak go SI stworzyło, a więc na wersji instalacyjnej załatanej najnowszą oficjalną łatką. Nie używamy żadnych nieoficjalnych uaktualnień bazy danych, scouterów, edytorów (znanych w świecie hardcore jako podmiot szatana). Nie używamy też opcji wczytania wszystkich zawodników danej narodowości, gdyż wprowadza to nierównowagę w bazie danych. Natomiast w szarej strefie znajdują się moje Bomboniery, czyli pliki wczytujące po kilkudziesięciu zawodników każdej narodowości, co udostępnia wiele mniejszych reprezentacji. Ultrahardkorowcy Bomboniery nie używają, zwykli są zdania, że skoro dodaje podobną liczbę zawodników każdej narodowości, równowaga zostaje zachowana.

3. Transfery: Zatrudniamy WYŁĄCZNIE zawodników poddanych obserwacji przez scoutów. Kraje i regiony, do których możemy wysłać scoutów, określa za nas zarząd. Scoutować można następujących zawodników: (1) znalezionych przez scoutów (oczywiście zawodnik znaleziony przez scouta automatycznie uznany jest za przescoutowanego), (2) wymienionych w niusach, (3) zawodników wyróżnionych jako największe zagrożenie (Dangerman) w raporcie przedmeczowym, (4) zawodników poleconych przez naszych piłkarzy i współpracowników (oznacza to, że nie można już scoutować piłkarzy reprezentacji, w których występują nasi zawodnicy).

- aczkolwiek najpewniejszym sposobem na przescoutowanie piłkarza jest przyjrzenie mu się w kilku meczach, w sytuacjach podbramkowych (n.p. dziura w składzie, koniec okna transferowego, oferty od konkurencji) można zadowolić się przygotowaną przez scouta kartą informacyjną. Rozstrzygnięcia indywidualnych przypadków pozostawione są rozsądkowi gracza, jednakże poza sytuacjami absolutnie krytycznymi wymagana jest obserwacja zawodnika w przynajmniej jednym spotkaniu;

- do scoutowania nie można wybierać zawodników z zespołów, które grają przeciwko nam, o ile nie są spełnione w/w warunki. Nie można też wskazywać scoutom do obserwacji zawodników zauważonych przez nas w innych meczach, w tym w meczach transmitowanych przez telewizję;

- oczywiście sugestiami scoutów nie trzeba się kierować - to tylko ludzie, a więc są omylni -, jednakże trzeba zawsze zasięgnąć ich opinii;

4. Ekran wyszukiwania: nie korzystamy z tej funkcji. Jeżeli nie mamy w klubie scouta, należy go znaleźć i zatrudnić, a jeśli okaże się to niemożliwe, podpisać kontraty z klubowymi "szarakami".

5. Ekran transferu (Transfer): nie korzystamy z tej funkcji.

6. Szybkie wyszukiwanie (Quick Find/Search): nie korzystamy z tej funkcji.

7. Współpracownicy: Ci, którzy mają bezpośredni kontakt z piłkarzami (trenerzy, asystenci, fizjoterapeuci) muszą znać język kraju, w którym pracują (w Polsce - polski, w Niemczech - niemiecki, etc.). Zasada nie dotyczy scoutów. Liczbę współpracowników należy ograniczyć, kierując się zdrowym rozsądkiem i wytycznymi zarządu. Pracowników zatrudniać można wyłącznie za pośrednictwem biura pracy, ich wyszukiwanie na własną rękę jest niedozwolone. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy w klubie nie ma ani jednego scouta lub fizjoterapeuty - jeżeli przez miesiąc po zamieszczeniu ogłoszenia w biurze pracy nie zgłosi się żaden kandydat, albo żaden kandydat nie przystanie na nasze warunki finansowe, możne skorzystać z ekranu wyszukiwania współpracowników, by zatrudnić NAJSŁABSZEGO scouta/fizjoterapeutę spośród dostępnych.

8. Taktyki i treningi: Niedozwolone jest korzystanie z cudzych taktyk i treningów. Do wszystkiego dochodzimy sami, metodą bolesnych prób i kosztownych błędów.

9. Reprezentacja: Jako że moduł prowadzenia reprezentacji NADAL jest niedopracowany, wyszukując zawodników do niej można korzystać z ekranu wyszukiwania, a nawet i z (tfu! tfu!) zewnętrznego scoutera pokroju Genie scouta, oczywiście z ukrytymi kolumnami CA/PA. Znalezionych w ten sposób zawodników NIE MOŻNA automatycznie uznawać za przescoutowanych i sprowadzać do klubu.

- można założyć, że zawodnik, który zagrał za naszej kadencji co najmniej 3 kolejne mecze, jest nam znany na tyle, że staje się to równoznaczne z jego przescoutowaniem. Ale i tak znacznie szybciej będzie po prostu go przescoutować.

10. Zasady różne:

- listę życzeń możesz zabrać ze sobą po zmianie klubu, ale gdy choć jeden atrybut zawodnika z listy znika za mgłą wojny, musisz go ponownie przescoutować;

- można kupować bez scoutowania zawodników z poprzedniego klubu, o ile 100% jego atrybutów nie jest ukryte za mgłą wojny;

- jeżeli nasz klub patronacki zaoferuje nam zawodnika do wypożyczenia, można tę ofertę zaakceptować bez uprzedniego scoutowania - w końcu po to właśnie istnieje umowa partnerska między oboma klubami. Natomiast jeśli klub patronacki zaoferuje nam piłkarza na sprzedaż, albo gdy otrzymamy ofertę kupna zawodnika z innego klubu, takiego piłkarza należy bezwzględnie przescoutować przed przyjęciem/złożeniem oferty. Przescoutowanie zaoferowanego zawodnika nie jest potrzebne tylko wówczas, gdy w momencie otrzymania oferty znajdował się już na naszej shortliście i został uprzednio przescoutowany, a 100% jego atrybutów nadal pozostaje widoczne;

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plwodomierze wrocław cena bsw logistyka transport ziemi Piła